שימוש נכון בשפת גוף הוא אחד המרכיבים החשובים להצלחה במכירות:
1. ישיבה או עמידה: אנחנו נהיה תמיד בהתאמה עם שפת גוף הלקוח במהלך הפגישה, דהיינו אם הלקוח עומד אנחנו נקיים את הפגישה בעמידה ולהיפך כשהוא יושב. מאחר ואנחנו לא רוצים ליצור תחושות שולט-נשלט אלא להביא את הלקוח לעמדה השווה לנו.
2. שימוש נכון בתנועות ידיים: אנחנו לעולם לא נכניס ידיים לכיסים או נצמיד אותן בשילוב מלפנים או בצמוד לצידי הגוף מאחר וזאת פוזיצייה סוגרת ויכולה להעיד על חוסר בטחון, שעמום, חוסר רצון להתקרב וחוסר רצינות, אך אנחנו גם לא רוצים להגזים עם תנועות הידיים בתנועות ארוכות מדי מאחר ואנחנו לא רוצים ליצור תחושת אגרסיביות, אי נעימות או אפילו ברבריות. השימוש הכי נכון הוא שימוש חותך להדגשת המסרים בתנועות קטנות וידיים פתוחות.
3. קשר עין: אי יצירת קשר עין או אי הסתכלות ישירה ללקוח בעיניים עשויה לגרום לתחושת חוסר בטחון, חוסר אמינות ואפילו זלזול בלקוח ולכן אנו חייבים להישיר מבט ולהסתכל ללקוח לאורך כל הפגישה בעיניים.
4. לחיצת יד: לחיצת היד שלנו חייבת להיות חזקה ומלאה, דהיינו לא ללחוץ יד כ"טובה", להפגין נוכחות בלחיצה, לחיצה מלאה ולא רפויה.
5.ישיבה על כסא: חייבת להיות על קצה הכסא ולא בהשענות אחורה, ישיבה דרוכה ולא "ישיבת בית קפה".
6. בזמן השיחה: אל לנו להשתמש בעזרים או להשמיע רעשים אשר עשויים להוציא את הלקוח מריכוז, כגון: לעיסת מסטיק, לחיצה על העט, שימוש בנייד, גזירת ניירות וכדומה.
7. אחיזת הגוף: הגוף שלנו חייב להיות בזקיפות מלאה כל הזמן, גב ישר ולא רפוי, סנטר קדימה, תנוחת וו בצוואר, שפת גוף פתוחה ולא מכונסת.